Sklopljeni su dogovori sa ostacima starih režima, kako bi zakočili ostvarivanje ciljeva revolucija. Ukoliko želite pogledati video kliknite na sljedeći link: http://balkans.aljazeera.net/vijesti/egipat-je-prodat-kao-i-libijaRazgovarao: Ahmed BečićAl Jazeera: Vi ste najveći zagovornik onoga što se naziva Arapskim proljećem. U protekle tri godine vidjeli smo brojne i velike promjene u arapskom svijetu. Kako gledate na ta dešavanja, posebno što pojedini smatraju da je situacija postala gora?Šejh dr. Yusuf al-Qaradawi: Arapske revolucije su počele u pet država, poznatijim kao države 'Arapskog proljeća'. Prvo je počela revolucija u Tunisu. Blagoslovljeni su oni koji su je prvi pokrenuli i blagoslovljeni su oni koji su je nastavili. Zatim Egipat, čija je revolucija podučila ljude žrtvovanju, nesebičnosti i altruizmu. Ljudi su se izlagali naporu kako bi  se njihova braća mogla odmoriti. Ostajali su budni kako bi njihovi prijatelji mogli spavati. Obrok su dijelili sa svojom braćom. Izlagali su se mecima kako bi zaštitili svoju braću. Kršćani su dodavali vodu muslimanima kako bi uzeli abdest. Pred tim ljudima sam održao govor, poznat kao pobjednički govor, kojem je prisustovalo između četiri i pet miliona ljudi. Nakon Egipta uslijedila je revolucija u Libiji, pa revolucija u Jemenu. Na kraju je počela revolucija u Siriji, koja još traje i koja se i sada plaća krvlju i čašću muškaraca i žena.JEDAN OD NAJVEĆIH AUTORITETAŠejh dr. Yusuf al-Qaradawi predsjednik je svjetske Unije islamskih učenjaka i predsjednik Evropskog vijeća za fetve, povjerenik Centra za Islamske studije Univerziteta u Oxfordu i autor više od 120 knjiga. Jedan je od najvećih autoriteta u islamskom svijetu i od početka Arapskog proljeća snažno podržava revoluciju u arapskom svijetu. Zbog oštrih stavova prema vojnoj intervenciji u Iraku i Afganistanu proglašen je personom non grata u Velikoj Britaniji i u Francuskoj, a u Egiptu je u više navrata pritvaran, između ostalog i zbog svoje uloge u pokretu Muslimanska braća. Dr. Yusuf al-Qaradawi jedan je od islamskih autoriteta čiji stavovi često izazivaju kontroverze i na Zapadu i na Istoku. Dobitnik je niza međunarodnih nagrada za doprinos islamskim naukama. U februaru 2011. prvi put poslije 30 godina pojavio se u javnosti u Egiptu. Na trgu Tahrir u Kairu, pred gotovo četiri miliona ljudi, svoje obraćanje počeo je  riječima: “O, muslimani i Kopti”, pozivajući tako Egipćane na nacionalno jedinstvo.Raspolagali milijardamaU revoluciji u Siriji i sada se žrtvuju muškarci, žene, mladi, stari, pa i djeca. Ljudi u ovim državama su zahtijevali slobodu, poštovanje i ljudska prava koja uživaju ljudi u svijetu. Zahtijevali su istinsku slobodu i nezavisnost. Nisu željeli da jedna porodica vlada i nasljeđuje vlast, te da se igraju gomilama novca. Pogledajte bogatstvo Egipta! Pokradeno je. Egipat je prodat kao i Libija. Pojedinci su raspolagali milijardama  i niko ih nije mogao pitati šta rade sa njima. Zbog toga su uspjele sve ove revolucije. Problem u ovim državama je taj što postoje ljudi koji se ne mogu pomiriti sa činjenicom da su ove države postale slobodne, te da je vlast prešla u ruke njihovih istinskih sinova. Dr. Yusuf al-Qaradawi jedan je od islamskih autoriteta čiji stavovi često izazivaju kontroverze i na Zapadu i na Istoku. Dobitnik je niza međunarodnih nagrada za doprinos islamskim naukama. Ti ljudi su sklopili dogovore nepoznatog sadržaja sa ostacima starih režima kako bi zakočili ostvarivanje ciljeva revolucija. To su pokušali kroz proteste i druge nasilne aktivnosti kako bi spriječili volju većine. Ubijeđen sam da će volja naroda na kraju pobijediti. Nezamislivo je da neko bude protiv ovih revolucija koje su pokrenute iz naroda. Božija volja je izražena kroz glas naroda koji potvrđuje ljudsku egzistenciju. Zato mora pobijediti.Al Jazeera:  Kažete da se revolucijama u arapskom svijetu traže ljudska prava. Ljudska prava imaju svoju cijenu. Više od stotinu hiljada Sirijaca je ubijeno i više od milion raseljeno. Ovi podaci su zastrašujući. Milioni su izbjegli i raseljeni, ne samo jedan milion. Možemo li posmatrati sirijsku krizu sa aspekta odnosa između sunija i šija?  Kako vidite prirodu tih odnosa? Na početku su šije podržavale  revolucije u Tunisu i Egiptu, ali kada je počela revolucija u Siriji podržali su Assadov režim. Posebno se ističe Hezbollah.Šejh dr. Yusuf al-Qaradawi: Jedno vrijeme sam podržavao zbližavanje frakcija i pravnih škola u islamu. Nakon određenog vremena shvatio sam da nema dovoljno iskrenosti za taj proces. Odustao sam od toga. U to sam se lično uvjerio, kao i mnogi ljudi. Iranci su oni koji podržavaju sirijski režim svim mogućim sredstvima,  kako oružjem tako i finansijski, ljudstvom i politički. Iran kaže: 'Mi smo Sirija', podržavajući na taj način režim. Oni izdvajaju novac, kupuju oružje, plaćaju Rusiji kako bi i dalje bila na strani sirijskog režima. Na kraju su uključili pokret Hezbollah kako bi jasno poručili da su protiv sunija i da podržavaju šijsko učenje. Tvrde da se zalažu za navodni otpor protiv Izraela. A u osnovi se nikada nisu borili  protiv Izraela. Nikada nijednog metka nisu ispalili protiv Izraela, niti su bilo šta drugo poduzeli.Mi se protivimo svakoj vrsti sektaštva i sa gnušanjem ga odbacujemo. Takve i slične vrste sektaštva ne želimo u islamskom svijetu. Šije su počeli sa takvim stvarima, a ne mi. Oni su iskazali sektaštvo koje je dovelo do ubijanja muškaraca, žena i djece u Siriji, pa čak proslavljaju takve postupke. Oni nisu istinski muslimani. Nije musliman onaj ko ubije brata muslimana. Nije musliman onaj ko dođe iz  druge države da bi ubijao muslimane. Sirija nikada nije bila šijska. Najveći broj Sirijaca su sunije. Čak i onaj mali broj ne pripada šijskom učenju. Mislim na Nusajrije kojima pripadaju Hafez Assad i njegov sin Bashar. Oni nisu ni sunije ni šije. Oni nisu muslimani. U revoluciji u Siriji i sada se žrtvuju muškarci, žene, mladi, stari, pa i djeca. Ljudi u ovim državama su zahtijevali slobodu, poštovanje i ljudska prava koja uživaju ljudi u svijetu. Zahtijevali su istinsku slobodu i nezavisnost. Veliki broj islamskih učenjaka poput Ibn Tejjmije kažu da su kršćani i Jevreji bliži muslimanima od Nusajrija, jer kršćani i Jevreji slijede Božiju objavu, Tevrat i Indžil, vjeruju i slijede Božije poslanike Musaa i Isaa. Nusajrije ne vjeruju u Božiju objavu i ne slijede poslanike. Nemaju svoje bogomolje. U područjima u kojima oni žive ne grade bogomolje. Ne proučavaju Kur'an niti poznaju ijedno njegovo poglavlje. Ne poste ramazan, ne obavljaju hadždž niti iz svojih imetaka izdvajaju zekat. Ne pridržavaju se niti jednog načela vjere. Šije iz Irana, Libana i Iraka podržavaju takvu sektu protiv sunija koji vjeruju u Boga, Njegove knjige, poslanike i Sudnji dan.Al Jazeera: Veliki broj ljudi, posebno u arapskom svijetu, fokusiran je na Siriju. Čini li Vam se da je arapski svijet zapostavio muslimane Mijanmara? Smatrate li da je njihova briga za Siriju stavila u drugi plan brigu o Rohinjama, muslimanima koji se suočavaju sa mnogim problemima?Šejh dr. Yusuf al-Qaradawi: Islamska obaveza svakog muslimana je ne samo da stane u odbranu brata po vjeri, već da stane u odbranu bilo kojeg čovjeka. Ako pretpostavite da imate jaku muslimansku zajednicu koja posjeduje vojnu moć, a pored njih je napadnuta nemuslimanska zajednica koja traži pomoć, obaveza muslimana je da se odazovu i da ih zaštite. U Kur'anu jasno stoji: 'A zašto se vi ne biste borili na Allahovom putu za potlačene, za muškarce i žene i djecu, koji uzvikuju: Gospodaru naš, izbavi nas iz ovoga grada čiji su stanovnici nasilnici, Ti nam odredi zaštitnika i Ti nam daj onoga ko će nam pomoći.' Obaveza je da im se pritekne upomoć, a posebno kada je riječ o muslimanima koji su ugroženi.Obaveza je priteći u pomoćPozivam muslimane, posebno sunije koji čine najveći dio muslimanske zajednice u svijetu, sa milijardu i sedam stotina miliona pripadnika, a šija ima samo stotinu miliona, da priteknu u pomoć ugroženoj braći u Mijanmaru. Obaveza je priteći u pomoć ugroženima i u Siriji i ne dozvoliti da ih ubijaju Iranci i oni koji ih podržavaju iz Iraka, kao i oni koji sebe nazivaju Hezbollah. Međutim, oni nisu  Hezbollah (Allahova stranka). Iranci su oni koji podržavaju sirijski režim svim mogućim sredstvima, kako oružjem tako i finansijski, ljudstvom i politički. Vidite, ja sam podržavao šije kada su bili ugroženi. Raspravljao sam sa učenjacima Saudijske Arabije, ali se ispostavilo da su bolje od mene poznavali suštinu šijskog učenja.  Kako može biti musliman onaj ko ubije brata muslimana? Kako može biti musliman onaj ko smatra da je bliži Bogu ako ubije dijete koje često nema ni deset godina? U Kur'anu stoji: 'Što ubi dijete bezgrešno, koje nije nikoga ubilo! Učinio si, zaista, nešto vrlo ružno!' A oni upravo to čine. Zato pozivam muslimane u cijelom svijetu da pomognu svojoj braći. Pozvao sam oficire sirijske vojske koji su učestvovali u zločinima i pitao ih kako mogu ubijati svoju djecu, braću, sestre, očeve i majke. Pozvao sam ih da napuste zločinačku vojsku, te da se pridruže svojoj braći i da osnuju vojsku. Neki su se odazvali tom pozivu. Na veliku žalost, ponovno pozivam sve muslimane u svijetu da pruže pomoć i podrže braću u Siriji i da ne dozvole svakodnevno ubijanje civila. To je nedopustivo.Al Jazeera:  Možemo li se sada fokusirati na ono što se naziva političkim islamom. Politički islam je prošao kroz nekoliko faza. Kako gledate na iskustva u arapskom svijetu, a naročito na iskustva političkog islama u Turskoj?Šejh dr. Yusuf al-Qaradawi: Prije svega, izraz politički islam je pogrešan. Suštinski islam jeste politički i politika je dio islama. Šta je politika? Regulisanje i upravljanje potrebama ljudi u skladu sa šerijatom i općom koristi. Vjera i politika su jedno. Oni koji koriste taj izraz kao da žele reći da postoji politički islam, duhovni islam, društveni islam... Takvu podjelu ne možemo prihvatiti. Islam je cjelokupan sa svim onim što je u Kur'anu i u poslanikovoj tradiciji.  Poslanik Muhammed, je li bio političar ili ne? Ebu Bekr, Omer, Osman, Alija, pravedne halife, Emevije, Abbasije, Osmanlije, Memluci - svi su oni bili političari. Islam nalaže bavljenje politikom. U Kur'anu stoji: 'I sudi im prema onome što Allah objavljuje, ne povodi se za prohtjevima njihovim. Čuvaj se da te ne odvrate od nečega što ti Allah objavljuje.' Pogledajte, kaže se 'da te ne odvrate od nečega što ti Allah objavljuje'. Nije dozvoljeno ostaviti jedan dio, a prihvatiti drugi. Sve je kompaktno. Islam je jedan i jedinstven. Ne može se koristiti parcijalni pristup. Mora se prihvatiti i vjerovanje i obredoslovlje i zakonodavstvo i moralni kodeks. Islam je cjelina. Zbog toga Kur'an kaže: 'A oni koji ne sude prema onome što je Allah objavio, oni su pravi nevjernici. 'Oni koji ne sude prema onome što je Allah objavio pravi su nasilnici.' 'Oni koji nisu sudili prema onome što je Allah objavio pravi su grešnici.' Pogledajte, u Kur'anu stoji: 'O vjernici, pokoravajte se Allahu i pokoravajte se Poslaniku i predstavnicima vašim. A ako se u nečemu ne slažete, obratite se Allahu i Poslaniku.’ Pozivam muslimane, posebno sunije koji čine najveći dio muslimanske zajednice  u svijetu, sa milijardu i sedam stotina miliona pripadnika, a šija ima samo stotinu miliona, da priteknu u pomoć ugroženoj braći u Mijanmaru.Zašto pozivam ljude da budu pokorni predsjedniku Muhammedu Mursiju? Predsjednika je izabrao narod. Nije došao na vlast vojnim niti državnim udarom. Godinu dana je na vlasti i za to vrijeme je ostvario mnoge pozitivne rezultate, uprkos veliki otporima i protivljenjima. Protivimo se svakom narušavanju legitimiteta. Legitimitet je crvena linija koju svi moraju poštovati.Al Jazeera: Nalazite se na čelu Evropskog vijeća za fetve i istraživanja. Koliko je Vijeće uspjelo odgovoriTI zahtjevima muslimanskih manjina koje žive na evropskom kontinentu?Šejh dr. Yusuf al-Qaradawi:  Sve je krenulo od ideje da se osnuje Unija islamskih zajednica Evrope kako bi odgovorila potrebama muslimana na tom području. Prije svega osnivanje naučnih institucija, fakulteta, humanitarnih organizacija. Shvatili smo da je muslimanima potrebna akademija islamskog prava. Prvi sastanak je održan u Londonu i tom prilikom je osnovano Vijeće. Kolege su me zadužile da predvodim Vijeće, što sam na kraju i prihvatio. Formiranje ove islamske znanstvene  ustanove bio je Božiji blagoslov. Rješavanje svakodnevnih pitanja muslimanskih manjina bila je velika potreba, jer žive u specifičnom okruženju. Njihovi problemi nisu zastupljeni u islamskom svijetu u kojem je vjera prisutna u svakom segmentu života. U islamskom svijetu džamije su na svakom mjestu. Kur'an napamet znaju milioni muslimana. Muslimanske manjine žive u ukruženju koje nije islamsko i imaju svoje specifične potrebe, kao i probleme sa kojima se susreću, a koji se moraju riješiti. Moramo sagledati njihove potrebe i težnje. Mi nastojimo riješiti ova pitanja. To, hvala Bogu, već petnaest godina uspješno radimo. Jedno od prvih zasjedanja je bilo upravo ovdje u Sarajevu. Deset godina od prvog zasjedanja i drugi put smo se sastali u Sarajevu. Danas smo opet tu, treći put zaredom. Naša uloga je da zadovoljimo potrebe muslimana Evrope. Islamski pravnici se sastaju i raspravljaju o svakom pojedinačnom pitanju. Nekada znamo istraživati pojedinu oblast dvije ili tri godine prije nego što donesemo pravno rješenje. Smatram da smo, hvala Bogu, donijeli dosta dobrih pravnih rješenja u mnogim oblastima.LIJEPO PONAŠANJE“Neka vas Bog blagoslovi! Njega Uzvišenog molim da pomogne muslimanima Balkana da pravilno razumiju islam i da se okite lijepim islamskim ponašanjem, te da im vodilja u međusobnim odnosima bude islamski bonton i uputa islama, a da svoj odnos prema nemuslimanima usklade sa islamskim načelima. Islam insistira na moralnim vrijednostima, zahvaljujući kojima muslimani žive sa svim ljudima u velikoj slozi i ljubavi”, rekao je šejh dr. Yusuf al-Qaradawi.Al Jazeera:  Uvaženi profesore, koja je Vaša poruka Evropljanima, posebno poruka muslimanima Evrope?Šejh dr. Yusuf al-Qaradawi: Pozivamo muslimane u Evropi nakon rješavanja njihovih problema sa pravnog aspekta... Stalno ih, na svakom svom zasjedanju, pozivamo da budu istinski muslimani. Istinski musliman nikoga ne napada. Ne zakida tuđa prava i ne nasrće na imovinu i čast drugih ljudi. Poštuje nepovrediva prava svih ljudi, muslimana i nemuslimana. Prema nemuslimanima se odnosi isto kao i prema muslimanima. Prema svima primjenjuje kodeks islamskog ponašanja. U Kur'anu stoji: 'Allah vam ne zabranjuje  prema onima koji se ne bore protiv vas zbog vjere i ne izgone vas iz domova vaših da im činite dobro i da ispravno postupate prema njima. Uistinu, Allah voli pravedne!' Od muslimana se zahtijeva da čine dobro onim nemuslimanima koji ih ne napadaju i ne čine im nasilje. Termin dobročinstvo se, također, spominje u kontekstu kur'anskog govora o odnosu prema roditeljima. Nakon Božijeg prava, pravo roditelja je najveće pravo. Dobročinstvo prema roditeljima je njihovo pravo. Ovo dobročinstvo podrazumijeva činjenje svakog dobra, otklanjanje svakog zla i neugodnosti, pomaganje u postizanju željenog. Muslimani su dužni isto to dobročinstvo iskazati prema nemuslimanima. Zašto pozivam ljude da budu pokorni predsjedniku Muhammedu Mursiju? Predsjednika je izabrao narod. Nije došao na vlast vojnim niti državnim udarom. Godinu dana je na vlasti i za to vrijeme je ostvario mnoge pozitivne rezultate, uprkos velikim otporima i protivljenjima. Protivimo se svakom  narušavanju legitimiteta. Legitimitet je crvena linija koju svi moraju poštovati.Miroljubiv odnosUistinu, Allah voli pravedne! Voli pravdu i istinu. A dobročinstvo je iznad istine. Sa ovim je došao islam. Mi, muslimani, insistiramo na humanom odnosu prema svim ljudima. S takvim pristupom je došao islam, koji poziva sve ljude da se ujedine. Zašto da budu jedni drugima neprijatelji? Islam poziva muslimane da svi zajedno žive u miru. 'O vjernici, živite svi u miru!' Da žive u miru sa svim ljudima. Ne želimo se boriti protiv bilo koga. Kada se muslimani bore? U samoodbrani. I u odbrani svoje vjere. Muslimani ne napadaju nikoga. Kur'an kaže: 'A zašto se vi ne biste borili na Allahovom putu za potlačene... 'I borite se na Allahovom putu protiv onih koji se bore protiv vas! Ali vi ne započinjite borbu! Allah, doista, ne voli one koji počinju svađu.' Ovako postupaju muslimani. U kur'anskom poglavlju Al-Ahzab stoji da muslimani nisu počinjali borbu, već su to drugi činili i prvi ih napadali. Muslimani imaju miroljubiv odnos prema svima.Izvor: Al Jazeera