Svakako da ovakav užas nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Desetak je obitelji u našoj zajednici iz Sirije i njihovi rođaci u Siriji svakodnevno ginu od istih ljudi koji su počinili ovaj užas u Parizu
Piše: Marija BarićNapadi ekstremističkih skupina poput ISIS-a, a osobito sve učestaliji teroristički napadi na civile po cijelome svijetu, prijeteće su "poruke" čovječanstvu ekstremističkih skupina, poglavito pripadnika islamske vjeroispovijesti, ali ni drugi nisu od toga imuni. Najnovijim terorističkim napadom u Parizu sjeme straha posijano je i u zemlje EU-a, pa i Hrvatsku, kroz koju istodobno danonoćno prolaze rijeke izbjeglica. Sveopća pomutnja i strah polako se uvlači u Europu kao što već vlada u dijelovima svijeta gdje pojedine svjetske sile ne prezaju gotovo ni od čega da bi ostvarile svoje interese. Kako na sve to gleda muslimanska zajednica u Hrvatskoj, razgovarali smo s Avdom efendijom Imširovićem, glavnim imamorn medžlisa Islamske zajednice Varaždin.
Od ekstremista najviše ginu muslimani
- Jesu li i kako posljednji tragični događaji u Francuskoj, ali i s njima povezana događanja u drugim zemljama, odjeknuli i
među muslimanima u Hrvatskoj, osobito u Varaždinskoj županiji?
- Svakako da ovakav užas nikoga ne može ostaviti ravnodušnim. Desetak je obitelji u našoj zajednici iz Sirije i njihovi rođaci u Siriji svakodnevno ginu od istih ljudi koji su počinili ovaj užas u Parizu.
- Gdje vidite uzroke terorističkih napada u Parizu? Teroristi govore da je riječ o gradu poroka u kojem se ismijava prorok Muhamed, odnosno gdje žive "pogani, križari i nevjernici" te se često pozivaju na islam i Kur'an. S druge strane, vlasti govore o pojedincima koji se nisu uspjeli uklopiti u društvo.
- Ako ste pozorno pratili događaje u Parizu, mogli ste primijetiti da mnogi od ovih ljudi imaju policijske dosjee, a neki se bave drogom i alkoholom, što je po islamu strogo zabranjeno.
Zlouporaba islama
- Tko onda stoji iza toga i zašto je do toga došlo? Koliko je to posljedica djelovanja i interesa nekih zapadnih država, a koliko bliskoistočnih zemalja? Tko su uopće financijeri terorista?
- Nažalost, ja nisam baš neki stručnjak za političku analitiku. Cini mi se, međutim, čudnim da ljudi koji nemaju temeljito islamsko obrazovanje, a često nemaju ni solidnu opću naobrazbu, preko noći postaju "veliki" islamski znanstvenici i tvorci novih teorija o ulozi islama. Mislim da su im te teorije "otkrili" oni isti znanstvenici koji su izašli s teorijom o sukobu civilizacija.
- Može li krvoproliće u Parizu uopće biti "blagoslovljena bitka"? Vodi li ISIS vjerski rat ili se vjera zloupotrebljava u neke druge ciljeve?
- Ovdje je zloupotreba islama više nego očigledna.
- Imaju li takva, radikalna tumačenja koja isključuju druge i drugačije, uopće uporište u Kur'anu? Može li se u Kur'anu naći opravdanje za bombaše samoubojice? Kako može ubojica nevinih u zagrobnom životu očekivati raj, djevice i slično?
- Kur'an je ovdje jasan i izričit jer u njemu doslovno piše: "Ako netko ubije nekoga koji nije ubio nikoga, ili onoga koji na Zemlji nered ne čini - kao da je sve ljude poubijao." Prema Kur'anu samoubojice umiru kao nevjernici.
Vjernici neće posustati
- Neće li sve ovo dovesti i do preispitivanja islama i udaljavanja od vaše vjere u vrijeme kada se u svijetu zapravo više nego ikada preispituju sve vjeroispovijesti, čak do inflacije svih vrijednosti?
- Oni koji imaju solidan islamski odgoj i koji poznaju svoju vjeru, oni sigurno od njega neće odustati.
- Treba li u hrvatske škole uvesti religijsku kulturu u kojoj bi se učile osnove sviju vjeroispovijesti, a ne samo jedne? Bi li se time postiglo veće razumijevanje i tolerancija? Bi li i muslimani mogli i trebali ići na takva predavanja?
- Rado bih podržao uvođenje u školske planove i programe jednoga ovakvog predmeta i mislim da bi o svakoj vjeri trebali predavati njeni pripadnici. Ja sam profesor sociologije i religija kao jedan od društvenih fenomena i činjenica predmet je sociologije. Meni ne pada mi na pamet da učenicima u gimnaziji, u kojoj predajem, tumačim druge vjere, jer vjera nije zapisana samo u knjigama nego i u ljudskim srcima i dušama. Ako me zanima kršćanstvo, onda mi o tome vjerodostojno može govoriti samo kršćanin.
Ratu kumovala i Europa
- Kako to da je Saudijska Arabija zabranila prodaju National Geografica samo zato što je na prvoj stranici bio papa Franjo?
- Taj podatak do sada nisam znao. Ako je točan, mislim da griješe. Nisam iz Saudijske Arabije i ne smatram da oni imaju ikakvo ekskluzivno pravo tumačiti islam, mada mnogi u toj zemlji to pravo sebi daju. Ja sam pripadnik Islamske zajednice u
Hrvatskoj i stojim iza stavova svoje zajednice. Ne pada mi na pamet da hrvatske kršćane krivim za, na primjer, po mome mišljenju pogrešna tumačenja kršćanstva u nekoj drugoj zemlji. Nažalost, ekstremnih tumačenja ima na svim stranama.
- Kako se može opravdati s jedne strane dolazak milijuna izbjeglica u Europu, od koje se traži da bude milosrdna i dobrostiva i da pomaže, i mržnja koja se raspiruje protiv te iste Europe i njezinih vrijednosti (i mana) s kojom bi se i imigranti morali saživjeti? Može li netko tko je tek došao nametati vrijednosti svom domaćinu?
- Ovi nesretnici bježe od ratnih užasa kojima je do-brona kumovala i "Europa". Ja sam došao u Hrvatsku, i to ne izdaleka.
Svejedno mi ne pada na pamet da propisujem hrvatskoj većini kako će živjeti. Želim samo kao hrvatski građanin, zajedno sa svojim susjedima Hrvatima i drugim građanima Republike Hrvatske, pridonositi humanizaciji našega društva.
- Moramo li se i mi u Hrvatskoj sada bojati multikulturalnosti i eventualnog suživota s imigrantima iz islamskoga svijeta koji bi mogli ostati i u našim krajevima?
- Svakako da ne. Hrvatska je već i do sada pokazala kako uspješno integrirati svoje manjine. Mi u Islamskoj zajednici gdje god smo u mogućnosti i drugim zemljama preporučujemo hrvatski multikulturalni model.
- Je li vaša manjina zadovoljna životom u Varaždinskoj županiji i Hrvatskoj?
- Vrlo smo zadovoljni i mislimo da bi svijet bio sretnije mjesto za življenje ako bi slijedili naš model.
Preuzeto iz Varaždinskih vijesti